Samuli Heimosen maalaus Ennen maisemaa, runsasta kasvillisuutta, eläimiä, asetelmia

Intensiivinen akryylimaalauskurssi 13.-16.6.2024

”Samulin kurssi oli intensiivikurssi ja siellä tehtiin töitä sen mukaisesti. Ilmapiiri oli innostava ja opetus antoisaa. Yhteisten selkeiden opetustuokioiden lisäksi jokainen kurssilainen sai henkilökohtaista opastusta aiheisiin liittyen. Erittäin myönteinen kokemus. ”   Sirpa

Kuvataiteilija TaM Samuli Heimonen pitää jälleen intensiivisen ja inspiroivan akryylimaalauskurssin Lappeenrannassa linnoituksessa. Kurssilla tehdään nopeita teknisiä harjoitustöitä ja muutama pidempi kestoinen maalaustyö. Kurssille voi osallistua, kun akryylimaalauksen perusasiat ovat hallussa. Muuten kurssi sopii kaiken tasoisille kuvataiteen harrastajille. Kurssilla panostetaan erityisesti akryylimaalausten tekemisen prosessiin.

Kurssin yhteydessä Samuli esittelee myös omaa taiteellista tekemistään ja töitään.
Lisätietoja opettajasta http://www.samuliheimonen.com

Kurssille osallistujalla tulee olla omat työskentelyvälineet ja maalit mukana. Ennen kurssin alkua Samuli lähettää osallistujille kurssikirjeen, josta selviää tarkemmat tiedot. Kuvataidekoululla on uudet maalaustelineet, mutta oman telineen voi ottaa mukaan.

Aika 13.-16.6.2024
to 13.6. klo 13-18
pe 14.6. klo 9-17
la 15.6. klo 9-17
su 16.6. klo 9-13

Kesto               25 h
Osallistujia   max 15
Paikka            Lappeenrannan kuvataidekoulu, Kehruuhuoneenkuja 8, Lappeenranta
Hinta              320 € ( Lappeenrannan Taideyhdistyksen jäsenille 250 €)
Järjestäjä     Lappeenrannan Taideyhdistys yhteistyössä Lappeenrannan kuvataidekoulun kanssa

Ilmoittautuminen Lappeenrannan kuvataidekoulun Eepoksen kautta:
Ilmoittautuminen lyhytkursseille Eepoksessa:

Varausmaksu 70 € maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä Lappeenrannan Taideyhdistys ryn tilille FI14 8000 1170 4986 39 viitteellä kesäkurssi.
Ilmoittautuminen on sitova. Varausmaksua ei palauteta. Loppuosa kurssimaksusta laskutetaan kaksi viikkoa ennen kurssin alkua. Maksu on suoritettava viimeistään viikko ennen kurssin alkua.

Majoitusvinkki:
Hotelli Lähde
Varaukset sähköpostilla info@hotellilahde.fi koodilla Lprtaide24,
saatte -10% päivän hinnasta. Majoitukseen sisältyy aamiainen,
wifi ja sauna yleisellä vuorolla.
Kiintiössä varattavissa 10 kpl huoneita hotelli Lähteestä (standard
twin/ superior double), varaukset viimeistään 9.5.2024.
Lisätietoja ja kuvia huoneista osoitteessa https://hotellilahde.fi/.
Muistutattehan, että varausta varten tulee ilmoittaa myös puhelinnumero 🙂
Hotelli Lähde & Boutique Hotel Lähde

Kaisa Elomaa
taideyhdistys@lprkuvataidekoulu.fi

Elävän mallin piirustus

Elävän mallin piirustusta torstaisin klo 18.30–20.30 25.1. – 14.3.2021 kuvataidekoululla 2.krs, Kehruuhuoneenkuja 8, Linnoitus.

Elävän mallin piirtäminen on yksi taiteen peruskivistä. Lappeenrannan Taideyhdistyksellä on pitkät perinteet elävän mallin piirustuksen, siis piirtämisestä havainnon mukaan, järjestämisestä. Kaikille avoimet Lappeenrannan Taideyhdistyksen Elävän mallin piirustusillat alkavat 25.1. klo 18.30 Kuvataidekoululla 2. krs. Kehruuhuoneenkuja 8.

Piirustusiltoja on nyt keväällä 8;

25.1.
1.2.
8.2.
15.2.
22.2.
29.2.
7.3. ja
14.3.

Kesto 2 tuntia, klo 18.30-20.30. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita. Maksu 10€/ kerta ja taideyhdistyksen yhdistyksen jäseniltä ja kuvataidekoulun opiskelijoilta 5€/ kerta. Maksetaan käteisellä paikan päällä tai koko 8 kertaa pankkiin yhdistyksen tilille FI14 80001170 4986 39. Ohjaajana on Sakari Viitaniemi ja maksuun sisältyy myös litoposterit, hiilet ja fiksatiivi. Voit toki tehdä omilla välineillä halutessasi. Ohjelmassa vaihtelevasti nopeista 2-5 min croquis-luonnoksista pitkiin koko illan asentoihin. Nais- ja miesmalli vuorottelevat. Tiedustelut sihteeri Kaisa Elomaa puh. 040 550 2998 tai Sakari Viitaniemi puh. 040 700 5067 tai taideyhdistys@lprkuvataidekoulu.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Taideyhdistyksen kevätkokous 11.4.2024

Lappeenrannan taideyhdistys ry:n sääntömääräinen kevätkokous on
torstaina 11. päivänä huhtikuuta klo 18
kuvataidekoululla, Kehruuhuoneenkuja 8, Linnoitus, Lappeenranta.
Kokouksessa esitetään yhdistyksen ja kuvataidekoulun
toimintakertomukset vuodelta 2023 ja päätetään tilinpäätöksen
vahvistamisesta sekä tili- ja vastuuvapauden myöntämisestä
tilivelvollisille.

Hallitus esittää kevätkokoukselle, että kokouksessa täydennetään hallitusta
valitsemalla puuttuvat kolme jäsentä.
Kokouksessa on myös mahdollisuus keskustella ja
päättää jäsenten esittämistä asioista.

Tervetuloa kaikki yhdistyksen jäsenet!

Etelä-Karjalan taideyhdistysten kesänäyttely 2024

Etelä-Karjalan taideyhdistysten perinteinen kesänäyttely järjestetään tänä vuonna Lappeenrannassa.

Etelä-Karjalan taideyhdistysten yhteisnäyttely 16.7. – 11.8.2024 Galleria Linnoitus. joka tunnettiin ennen galleria Kaakaopapuna osoitteessa Kehruuhuoneenkuja 8 Lappeenrannan linnoituksessa.

Näyttelyn avajaiset ovat ma 15.7. klo 18. Näyttely on avoinna ti-pe klo 10–16 ja la-su klo 11–15 ( la 10.8. klo 10-16 )

Huom. näyttely ei ole auki maanantaisin. Lappeenrannan kaupungin syntymäpäiväjuhlia vietetään koko näyttelyn viimeinen viikko ja lauantaina 10.8.2024 on LPR375-juhlapäivä, jolloin näyttely on auki klo 16.

Töiden vastaanotto on torstaina 11.7. klo 12-17 kuvataidekoululla, Kehruuhuoneenkuja 8.

Teokset näyttelyyn valitsee kuvataiteilija Tuulia Iso-Tryykari.

Ripustusmaksu on 5€ / tuotu työ + 5€ / hyväksytty työ. Maksu suoritetaan yhdistyksen pankkitilille FI14 8000 1170 4986 39 viitteellä 202413. Maksutiedot lähetetään sähköpostilla myös työn hyväksymisen jälkeen.

Näyttelyyn osallistujia tarvitaan näyttelyn viikonloppujen valvontaan, töiden vastaanottoon, ripustukseen ja töiden luovutukseen näyttelyn loputtua. työpanoksella voi korvata ripustusmaksut. Ilmoittaudu sähköpostilla sihteerille.

Näyttelyn teosten tulee olla uusia tai uudehkoja (vuodelta 2022 tai uudempia) ja kohtuullisen kokoisia. Ehdolle voi tuoda maksimissaan kolme teosta.

Teokset tuodaan torstaina 11.7. klo 12-17 kuvataidekoululle. Teoksissa tulee olla tekijän nimi, yhteystiedot, SÄHKÖPOSTIOSOITE, teoksen nimi, valmistumisvuosi ja tekniikka sekä hinta (jos teos on myynnissä). Hylättyjen töiden pois haku on näyttelyn aukioloaikoina.

Näyttelyn viimeinen aukiolo on sunnuntaina 11.8. klo 15 asti, jonka jälkeen näyttely puretaan ja teokset voi noutaa pois.

Muistipeli

Lappeenrannan Taideyhdistyksen jäsenet ovat tehneet kuvat tähän perinteiseen muistipeliin maalaten, piirtäen ja valokuvaten. Yli neljästäkymmenestä kuvasta valitsimme 24 kuvaa mahdollisimman monelta tekijältä, erilaisia kohteita ja erilaisia kuvia.

Pakassa on kaksi kutakin kuvaa, yhteensä 48 korttia.
Muistipelin tuotto käytetään taideyhdistyksen toiminnan tukemiseen.

Oman muistipelin saat maksamalla 15 € per peli Taideyhdistyksen tilille FI 14 8000 1170 498 639 viite 123
ja noutamalla pelin kuvataidekoululta. Tai voit mennä kuvataidekoululle ja maksaa pelin käteisellä, tasarahalla.

Kuvataidekoulu on avoinna ma-to 9-15 ja pe 9-12 Lisätietoja saa sihteeriltä:
Kaisa Elomaa
kaisa.elomaa@kaisaelomaa.fi puh. 040 550 2998

75-vuotisjuhlanäyttely

Rakkain teokseni –
Lappeenrannan Taideyhdistyksen 75-vuotisjuhlanäyttely
oli 28.6. – 18.7.2021
Galleria Kaakaopapu, Kehruuhuoneenkuja 8, Linnoitus, Lappeenranta.